tisdag 19 januari 2010

Boris Lamby igen!

Ni som inte hann läsa om Boris Lamby...jag gör om och börjar kontrollera kommentarerna innan publicering....någon började lägga ut Roberts telefonnummer och adress så det tar vi bort!

Från Hockeysverige...Robert P:s blogg innan inlägget plockades bort.

"Boris Lamby - kan du sluta trakassera mig?
Boris Lamby är arg på mig. Han fick inte skriva skit om Luleås J20-tränare Thomas "Bulan" Berglund (för att hans son inte får chansen i Luleås A-lag) utan att kunna ta svaret "kanske är din son inte bra nog?" utan att han fick det till att jag "skrivit skit" om hans son.

Sedan dess har han trakasserat Uffe, Jante, Everysports VD (vid upprepade tillfällen), tekniker på sajten för att få tag på mig innan han efter två månaders kämpande äntligen hittade ett nummer till mig.

Sedan dess har idioten ringt nonstop och när DUMJÄVELN sätter sig och ringer 02.47 inatt, så går gränsen för vad jag accepterar.

Jag har förbjudits att skriva om idioten, men nu bryr jag mig inte längre.
Han har gott för långt i sina trakasserier och världen är redo att få veta att man inte kan bete sig hur som helst och sedan hota och trakassera sig till tystnad.

Han har gjort likadant tidigare nämligen. Det var någon stackars Luleåsupporter som skrivit något om hans son i en blogg. Killen trakasserades konstant därefter med likaledes samtal mitt i nätterna ända fram till han kände sig manad att lägga ner bloggen.

Då hade killen i fråga fått se detta psykfall ringa hans chef (som inte hade något med något att göra) för att gapa och skrika på henne, ringa hans webhotell för att kräva nedläggning av hans blogg och så vidare.

Han ska, enligt obekräftade uppgifter, även ha hetsat kring lokalblaskorna i Luleå när man inte skrivit tillräckligt mycket om grabben hans - eller för bra om andra spelare i laget och även gjort likadant kring den som skrivit J20-rapporter kring Luleås hemsida, som också ska ha fått sin beskärda del av samtal och trakasserier av denna person.

Ni kanske läst tidningsartiklar om människan och hur han lyckades få sin son, 12 år gammal vid tillfället, utsparkad från en hel förening för hur han beter sig mot folk i klubbar som inte gör som han anser att man ska göra?

Sådär. Nu ska jag sova igen. När jag vaknar igen lär inlägget vara raderat. Men jag hoppas att så många som möjligt hinner få vetskap om detta psykfall.

Det tragiska i allt är att denna uppenbara psykopat faktiskt håller i en camp som han försöker locka en massa unga killar att delta på och där flera tunga hockeyprofiler finns med som ledare.

Det skrämmer mig nästan mer än att jag inte får vara i fred i mitt eget hus.
Men hoppas att denna PR blir bra för din camp, Boris. Verkligen.

De flesta av er har säkert sett människan käbbla runt i diverse forum och ställen genom åren. Brukade hänga mycket på Hockeymagasinet tidigare under bland annat namnet BOBBY ORR där han raljerade samma sak om och om igen som en liten ADHD-unge.

Även då var det mycket hot hit och dit per telefon till ägarna till sajten så fort någon skrev något han inte ansåg var bra om honom eller hans son.

För att inte tala om hur han sitter och klickar konstant på grabbens EP-profil för att få honom så högt upp i "klicktoppen" som möjligt.
Vilken normal 50+ människa gör sådant? På allvar?

Visste ni att han till och med ringde JANTES FARSA i sin första jakt på att få tag på mig? Ringde på allvar runt efter alla ABRAHAMSSON i norra Sverige för att få tag på mig och fråga om det verkligen är i Luleå jag bor.

Han hade med andra ord ringt till varenda stackars Robert Pettersson i hela jävla Lappland och frågat om han är jag, innan han gav upp och började söka efter Jantes farsa.

Hur friskt är det?

Men det här blogginlägget lär Boris inom kort ha hotat sig till en borttagning av. Så kopiera gärna budskapet och sprid det vidare, ni som hinner läsa det.

För världen förtjänar att ta del av det som Boris Lamby på Prospect Camp sysslar med när han inte får som han vill.

Och tänk att all denna terror mot mig och hela företaget startade genom att han inte kunde ta "Kanske är Jonas inte bra nog för elitseriespel?" som svar på en fullständigt rabiat kommentar där Thomas Berglund förtalades å det grövsta för att "bara se till att hans kompisars söner får spela i A-laget".

Men jag har tre barn och en sambo som försöker sova på nätterna här. Jag tror inte att dom uppskattar att telefonjäveln ringer mitt i natten.

Om vartannat ringer han ju dessutom med skyddat nummer, utöver sitt 08-nummer från hemmet i Lidingö. Mina döttrar har kompisar som har skyddade nummer. Ska jag förbjuda mina barn att svara i telefonen bara för att det kan vara Boris Lamby? Är det rätt att behöva ha det så?

För han skulle definitivt inte dra sig för att skälla ut dom om dom svarade.

Och anledningen att jag väljer att skriva ett blogginlägg istället för att polisanmäla pajasen för trakasserierna är helt enkelt för att jag kan... och för att jag vet att en polisanmälan inte skulle komma någonstans alls.

Men det är ju vad jag sagt hela tiden. Det är många psykfall därute som följer vad jag skriver. Att den här dagen skulle komma var liksom ganska väntad.

.....spännande!

3 kommentarer:

  1. Grym text... Jag har kopierat och sparat den för vidare andvändning....

    SvaraRadera
  2. Tyvärr så är inte Jonas en elitseriespelare idag, kan kanske bli en en om några år.

    SvaraRadera
  3. Tråkig läsning, jag känner Boris, kan inte fatta att han beter sig så här

    SvaraRadera