torsdag 25 mars 2010

Tre matcher lirade!

Lite glest med bloggande ett tag, har inte riktigt tiden som krävs. Men jag ska försöka sammanfatta dom tre matcherna som har lirats och börjar med söndagsmatchen.
Taif visade ett riktigt jävlar anamma och Steelers var aldrig med i matchen. En grymt bra genomförd match av tigrarna men samtidigt tyckte jag inte Steelers kom upp i någon bra standard. Defensiven var bedrövlig...
Mitt största minne av den matchen är den där #5 i Taif som verkar ha något otalt med Steelerslirarna och som försöker göra en open-icetackling på Niklas Persson men istället för att göra det snyggt tar han sats och lyfter armbågen precis innan tacklingen, jag står precis ovanför och det är en helt klar tackling med avsikt att skada!
Men men, Taif vann välförkänt!

Enköping via LG!!!
Aldrig mer, jag var tvungen att starta om datorn i pausen mellan andra och tredje och sen blev det inget mer...det finns ingen länk att ta sig tillbaks till matchen och LG:s trötta kommentarer suger. Hörde att dom kastade ut Everysports skribent i matchen mot Taif, tydligen ska han ha ensamrätt också...
Bojkotta LG!!
Matchen då? OIK leder med 2-0, Enköping är bra och anfaller gång på gång och OIK har svårt att freda sig. Försvaret är riktigt blekt åter igen och Enköping vinner rättvist efter upphämtningen och avgörandet!

Allsvenska IKO har man respekt för, stora tunga lirare med bra driv men nu gör Steelers sin bästa defensiva insats. Kan det vara Tommies mustach som skrämde dom? OIK var riktigt bra och har hela matchen i sina händer. Roysson grym i kassen...
Tycker inte att team Kanada har hittat sitt spel än men nu kliver dom andra upp, jag gillar lilla Klozzens inställning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar