onsdag 3 mars 2010

Rabalder i öst

Lite småkul att läsa blaskor, bloggar och forum så här "dagen efter", maken till rabalder har sällan skådats. Roligast är väl alla kommentarer på BLT och Sydostran där det snackas om avundsjuka, en avundsjuka gentemot KHK som precis har blivit utslagna i playoff 1 men som har pengar, arena, publik, framtid....mmm, så är det nog!
Vi har ju alltid varit lite avundsjuka här, vi är avundsjuka på alla elitserieklubbar för att dom spelar i elitserien, vi är självklart avundsjuka på dom allsvenska klubbarna, vi är avundsjuka på alla större städer bara för att dom är större, vi är avunsjuka på att inte havet sträcker sig ända upp till Olofström...jepp, vi är riktigt avundsjuka på det mesta...så nu behöver inte det nämnas mer!

Men varför är dom så arga i öst? Dom som i princip redan har allt serverat på silverfat...
Jag tror nog att dom är lite arga när "lillebror", laget som KHK:arna hånade hela våren efter rondellaffären lyckades med sina små resurser ta sig till allettan och playoff. Laget som inte har någon framtid och värvar grisar i säck, laget som inte har någon publik och till och med bara har läktare på ena sidan. Märkligt att en sån looserförening kan vara bättre än en "Ferrari"...men varför är dom så arga?? Till den kommande säsongen står säkert minst 300 spelare och knackar på dörren till TAK och eliteprospect har en massa nya spelare som toppar listorna, bara att köpa ju...och en ny sportgrupp med kanske sveriges bästa koll på den här nivån. Grattis till Kempe förresten...oj, jag glömde nämna att arrangemanget redan är bäst i sverige!

Själv tänker jag njuta av varje stund, jag ska njuta av att se hur långt Steelers kan gå, jag ska njuta av att se Nyköping på måndag och kanske får jag njuta av fler nya lag i Stålhallen. Och jag ska njuta av att stå på läktaren och se Steelers spela den mest underhållande hockeyn på länge!

Men jag ska vara stor och önska alla Blekingelagen lycka till, lycka till KRIF som har chansen på ettan, lycka till Mörrum som ska kämpa för ett fortsatt div 1 kontrakt, lycka till KHK som gjort en hyfsad säsong och lycka till SIK som krigar i lingonserien, nästa säsong är er!

4 kommentarer:

  1. Karl XI:s Krona4 mars 2010 kl. 12:58

    Ja du Harri, efter att ha läst ditt senaste inlägg ett par ggr så luktar det lite konstigt måste jag säga, man kan lugnt påstå att du inte kommer i närheten av Tom Larsson, han har förmågan att komma med saker som man tar på allvar, dit kommer du förmodligen aldrig!

    Ha det!

    SvaraRadera
  2. Så är det nog Karl men det här är ingen helseriös blogg, bara en kanal för mina personliga tankar och reflektioner;)

    Naturligtvis drar jag inte alla KHK:are över en kam...

    SvaraRadera
  3. Anledningen att man hånar andra är att man inte är nöjd med sig själv!

    SvaraRadera
  4. Så är det säkert Scarpino, sett mycket hån från dig...

    SvaraRadera