torsdag 11 mars 2010

Stående ovationer

Jag har surfat runt och läst lite på nätet om OIK och den så kallade prestation man gjort.

 Mjörnberg
"Olofström har gjort en fantastisk säsong och överträffat alla förväntningar. I en saga likt Åshöjden eller något annat sådär klatschigt hade playoff och kvalserien förstås fått sluta med att den lilla blekingska klubben fick avancera. Men det skulle kunna sluta med en skräckhistoria till uppföljare. Steelers har gjort det riktigt bra, men som förening har jag svårt att se hur man på något plan skulle vara direkt redo för allsvenskan i dagsläget."

Enestubbe
"Jag är ingen supporter av Olofströms IK, men det som skett i klubben är stort, fantastiskt och värt allt tänkbart beröm. Att kalla det mirakel vore en skymf mot sportchefen Roger Jönsson och tränaren Fredrik Söderström.

Med hjälp av tränade hockeyögon, en god idé och vetskapen om vad formeln X=hockey/krona innebär har dessa båda herrar tillsammans med ett drygt 20-tal iskrigare utfört årets prestation på svenska rinkar. Jag är som sagt ingen supporter av OIK, men detta är en hyllning till hela klubben (och en liten rättmätig känga till klubben som tyckte det var "bättre att gå bakvägen till kvalserien").
Grattis Olofström! Oavsett om det blir kvalseriespel eller inte har ni en stor anledning att fira denna vår."

Dagge


Härligt att läsa och extra kul för spelare, tränare, ledning och oss supportrar att OIK äntligen får ett erkännande, särskilt efter skriverierna innan säsongen, det var ju flera så kallade experter som sågade OIK:s lagbygge jämns med fotknölarna.
OIK har gjort en fantastisk resa och jag hoppas verkligen att det blir kvalserie för den unga truppen som i mitt tycke spelar den mest underhållande hockeyn i div 1.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar