torsdag 22 april 2010

SM-final

Sitter och njuter av match 5 i finalserien, kanske den bästa finalserien någonsin. Vilka grymma målvakter och härligt jämnt och fysiskt spel.
Självklart håller jag på Djurgården, mesta mästarna!

OIK:s silly har inte tagit fart riktigt men en ny Emil och en "gammal" Jesper har kritat på.
KHK fortsätter att värva, nu en tung Lett(!) som senast lirade i Nynäshamn men förra säsongen i Asplöven. Misstänker att Gargamel har ett finger med i den värvningen.

Mediabevakning runt OIK är lika med noll men det gör inget, bättre att verka i tysthet. Mörrum verkar också i tysthet men där är det tvärtyst. Tränarfrågan måste lösas först och ett namn som kommit på tapeten är Micke Nilsson men jag har hört att det snackas om lite andra (bra) namn. Bland annat en fd. "Goisare" som senast verkat i Timrå men har anknytning till Karlshamn. Tveksamt dock.

Anrika Björklöven i konkurs! Trist men frågan är nu om Sundsvall har ekonomi att gå upp? Om inte går frågan till Nybro som har gjort ett minusresultat (enligt rykte). Funkar inte det står Blekinges Bästa Hockeylag på tur att få frågan...

2 kommentarer:

  1. Så fruktansvärt fjantigt att kalla sej själv för "Blekinges Stolhet", barnsligt, speciellt som säsongen är slut.
    Om det blir tronskifte nästa säsong, så hoppas jag innerligt att våra supporters inte börja kalla KHK för Blekinges stolhet, då kanske Ni kan behålla det ialla fall=)
    Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  2. Blekinges Bästa Hockeylag sa jag....men nämnde jag någon klubb??

    SvaraRadera