söndag 18 april 2010

Gäsp!

Inte mycket som händer just nu. KHK har värvat en bra målvakt, något gammal men ändå säkert riktigt vass. Flippar han så har KHK löst dom problemen man haft dom sista säsongerna med allt för ojämna målvakter. Fransson degraderas nu till grindpojke...Men det kan bli en gigantisk flopp också och då har KHK den dyraste slussvakten någonsin, för inte är han väl särskilt billig?! Men det är en bra värvning på pappret i alla fall! 3 år....
Fahlqvist har förlängt och det jagas en nordamerikan...spännande!

Har vi kvar våra Canadiens nästa säsong?? Vi får se, rykten går...jag gillar i alla fall konceptet OIK har med mycket träning och en bra sammansvetsad trupp, det är trivsamt att lira i OIK. Att vi sen har den skönaste tränaren gör inte saken sämre.

OIK firade 40:års kalas igår och jag har för mig att Terho Koskela blev vald till OIK:s bästa egna produkt. Helt rätt val...

4 kommentarer:

  1. Vore ju en lögn att påstå annat än att jag kommer hålla stenhårt på Olofström kommande säsong, ja i division 1 iaf, eller som vi brukar säga: Korpserien ;-)

    SvaraRadera
  2. Bra det Gorillan;) Och Honken önskar Taif lycka till i AS...

    SvaraRadera
  3. mmm, jag minns Koskela i Frölundas dress, fan va bra han var. Ja, jag är så gammal.

    SvaraRadera
  4. Terho utveklades något grymt, Lakkonen, Lindholm, Koskela och Taskinen var grymma i Blekinges tv pucklag -79 (tror jag). Terho var back från början men skolades om. I Frölunda spelade han i en grym omgivning och gjorde massor av poäng. Några landskamper blev det också...

    SvaraRadera