söndag 21 februari 2010

Seger mot omöjliga Taif

Tyvärr missade jag matchen men följde den via everysport på Taif.nu. Lite väl enögt där kan tyckas men segern satt gott!

Nu spekuleras det om OIK ska bli trea eller fyra men jag sticker ut hakan och säger tvåa! Jag kan ha fel men OIK behöver "bara" vinna mot Nybro samtidigt som Skövde visar sin hemmapublik att man tillhör toppen i ettan genom att slå Vita Hästen...så vips ligger OIK tvåa och går in i PlayOff 2 istället!

Märkligare avslut har vi sett förr, typ när Mörrum missade allettan på målskillnad för två säsonger sen och sjönk som en sten rakt ner i tvåan efter förlust mot Göteborg och KHK!

Onsdagens avslutning blir en riktig rysare även om matcherna egentligen inte betyder något mer än vilket lag allettanlagen ska möta.
Personligen tycker jag att dom fyra lagen som inte tog sig vidare skulle få en ny chans mot ettorna i fortsättningserien, dvs 5 lag som slåss om en Playoff- biljett. Visserligen skulle lagen som redan är klara få ett speluppehåll (som ettan i allettan) men att glida runt på ett bananskal i fortsättningsserien och sen kliva rätt in i hetluften känns inte riktigt rättvist! Jag tror nämligen att dom som kommer nerifrån har allt att vinna medan dom som har matchats hårt i allettan har allt att förlora...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar